Eli kuten varmasti osa teistä jo luki: apua! breitot poistettu!  Ongelma korjattu! Eli laitan sitten vain uuden osan ja silleen, koska muistin että se lapsista josta ei pitänyt tulla perijää, muutatin toiseen naapurustoon, joka oli säilynyt kokonaan. Eli pelaan nyt sitten hänellä! Kun hän kerran on ainut eloonjäänyt Breitto! :) Toivottavasti ei hirveästi haittaa? Varmasti joskus saamme kaiken toimimaan kunnolla, ilman ongelmia.

_____________________________________________________________________________________________________

snapshot_3a19120f_9a191211

Oli haikeaa palata tyhjään taloon, yksin. En vieläkään voinut käsittää miksi minusta oli tehty perijä! En ollut ikinä se suosikki lapsi, mutta tässä sitä nyt ollaan. Odottamassa suvun jatkumista.

snapshot_3a19120f_9a1913d4

Odottelin sitä puhelinsoittoa porukoilta, jonka he lupasit. Hienoahan se niille on kiertää maailmaa mun siskon kanssa ja mä jään vaan tänne. Ihan epäreilua. Noh, elämä on, mulla sentään on talo!

snapshot_3a19120f_7a191479

Nyt sitten syömään, enhän mä mitään kokata osaa. Kuka tietää mitä kivaa täältäkin löytyy?

snapshot_3a19120f_da191535

"No mutta sehän on Cami!" Joku mies kahmaisi minua kädestä ja rupesi kättelemään. Tutkiskelin naamaa hetken, ennenkuin minulle vasta valkeni.

"Marko! Säkö se oot?" Kiljahdin ja hymyilin. Marko, opiskelu aikainen kaverini se siinä olikin.

snapshot_3a19120f_1a19164a

Sain syötyä ja huomasin kunnon biletyksen olevan paikallaan. Ryntäsin lähimpään discoon. En edes tiedä miten ajauduin juttelemaan tän tyypin kanssa katolle, mutta niin siinä kävi.

snapshot_3a19120f_da1916b3

"Äsh. Mä taidan mennä ottaa lasillisen tonne alas." Tyypin jutut ei ollut mitenkään mielenkiintoisia. Lähdin suunnistamaan takaisin alas. Siinä olikin arpeettia kerrakseen.

snapshot_3a19120f_fa191771

Se tyyppi ajautui siihen mun viereen istuun, mutta ei sanonu sanaakaan.

"Toinen samanlainen!" Huikkasin baarimikolle ja kippasin edellisen suorilta alas.

snapshot_3a19120f_9a191813

Kuten me kaikki tiedämme, tanssi sujuu helkkarin hyvin kun on pienessä humalassa. Jotenkin mulla vaan oli sellanen olo, et tapahtu mitä tapahtu, mua ei kiinnosta. Tää on just hyvin näin.

snapshot_3a19120f_ba19186c

Tanssin parit, jos viidetkin, hitaat sen tyypin kanssa.

"Mun nimi on muute Cami!" Yritin sönköttää mahdollisimman selkeästi.

"Kiva, mun nimi on....." Sit se hikkas. Ihanaa.

"Siis mikä?"

"Sakeks ne kutsuu.." Katsoin Sakkea hieman kummaksuen.

snapshot_3a19120f_3a191894

Päätin lähtee ennen valomerkkia, etten vaikuta liian juopolta. Mitä mä siis en ole!

snapshot_3a19120f_ba191aa7

Aamulla sitä ei ollutkaa enään niin pirtee. Kun katsahdin peiliin olin aika jätkyttynyt. Meikit poskella hiukset takussa.

snapshot_3a19120f_fa191ad1

Kun vaihdoin vaatteita rupesin miettimään eilistä iltaa. Muistikuvat sen ruokailun jälkeen oli aika sumeita.

 

snapshot_3a19120f_7a191b7f

Aamupalaa tehdessäni tutkailin taskujani, ahdollisten todisteiden varalta. Mikäs tämä on? Otin rypistyneen lapun jossa oli numero ja nimi. Sakke? Venaas nyt. Mieleeni muistui se tyyppi jonka kanssa tanssin.

snapshot_3a19120f_9a191bfa

Päätin ottaa härkää sarvista ja soittaa tyypille, ehkä se muistaa paremmin. ettei vaan tullut eilen tehtyä mitään.

"Sakke..." Kantautui puhelimesta.

"Cami täällä hei, kyselisin vaan että jäikö mun...öö... korvikset! Juuh korvikset sulle?"

"Ei, valitettavasti." Hyvästelin Saken, koska se ei tuntunut muistavan yhtään enempää. Eli eilen ei varmasti mitään kummallista tapahtunut.

snapshot_3a19120f_ba191ce9

Isossa talossa yksin asuminen kävi tylsäksi, joten menin uimaan takapihalle, mutta se ei parantanut mun oloa.

snapshot_3a19120f_ba191cfd

Puhelin soi ja juoksin vastaamaan, kukahan se mahtaa olla?

"Hei, onks Cami siellä?" Se oli Sakke, mitähän sillä nyt on? Hymähdin vastaukseksi.

"Aattelin et haluisikko mennä ihan oikeille treffeille, vaikutit eilen tosi kivalta, mutta oltiin molemmat sellasessa kunnossa..."

"Venaa tarkistan kalenterista." Yritin kuulostaa vakuuttavalta, pidin puhelinta rintaani vasten ja pläräsin  papereita.

"Joo käy mulle, tänään kasilta olisko?" Vastasin hetken kuluttua.

snapshot_3a19120f_7a19228e

Menin laittamaan sähköpostia porukoille, jos he vaikka sattuivat lukemaan ne. Kerroin miten mulla oli mennyt, toki liioittelin vähän, koska halusin siskoni Terin tulevan kateelliseksi mulle.

snapshot_3a19120f_1a19239c

Kohta taksi tööttäilikin pihalla. Menin ehkä hieman liian pitkälle kertoessani limusiinin tulevan hakemaan mua ja engalannin kruununperillisen olevan mun seuralainen. En mä nyt niin hirveesti liioitellu... Enhän?

snapshot_3a19120f_1a192435

"Kiva kun soitit. Jos ei mietitä sitä viime kertaa, koska en ainakaa itte muista siitä juurikaan mitään." Sakke nyökkäsi ja mentiin varaan pöytä.

snapshot_3a19120f_9a1925ef

Ilta alkoi hieman kuivasti. Molemmat vaan puheli niitä näitä.

snapshot_3a19120f_da1926df

"Mä tiijän yhen hyvän keilapaikan tässä lähellä, jos kiinnostaa." Ehdotin Sakelle se lähti jo soittamaan taksia.

snapshot_3a19120f_5a194acc

Mentiin keilaamaan, mutta kumpikaan ei tuntunut osaavan tätä lajia. Oli siis parempi siirtyä muualle parin tunnin yrittämisen jälkeen.

snapshot_3a19120f_1a194cfc

Parin lasillisen jälkeen karaokekin alkoi sujua, ja sehän kuulosti niin helvetin hyvältä, kuten arvata voi.

snapshot_3a19120f_7a194e30

Kello alko lähestyä neljää ja oli aika hiippailla kotiin. Sakke sanoi että tulisi saattamaan mut himaan. Ennen sitä oli pakko vähän tääläytyä etten näyttäisi niin hirveältä.

snapshot_3a19120f_7a19513a

"Mulla oli tosi...ööh...niinku sellasta..." Sakke sammalsi.

"Turpa kii tai pilaat tän hetken!" Otin Sakesta kiinni ja suutelin tätä. Päästin irti ja painuin sisälle. Se raukka jäi ulos seisomaan mairea hymy kasvoilla.

snapshot_3a19120f_1a195477

Sakesta ei kuulunut mitään pariin päivään. Tuijottelin kelloa hermostuneena samalla kun yritin olla polttamatta nuudeleita mikrossa. Kokkaus ei ollut mun juttu, ei todellakaan.

snapshot_3a19120f_da195519

Perjantaina se puhelin viimein soi. Viimein se voisi olla Sakke!

snapshot_3a19120f_9a195544

Pettymys oli suuri kun se olikin vain Marko.

"Hei mä olisin parin kaverin kanssa menossa pelaan pokerii, aattelin et haluukko tulla mukaan?" Ilmottauduin mukaan, koska ei mulla parempaakaan tekemistä ollut.

snapshot_3a19120f_1a195e0e

Ilta oli ihan mukava. Muistin vasta kuinka kiva Marko oli. Olin aina ollut onnekas korteissa joten voittoakin kertyi mukavat pari sataa.

snapshot_3a19120f_9a1959d4

Tapasin orvon koiran Silakan. Meistä tuli ihan hyvät kaverit ja se näytti haluavan jäädä mun luokse. Sain viimein jotain elämää tänne taloon.

snapshot_3a19120f_5a1961cb

Sakke soitti mulle viimeinkin. En ollut itse viitsinyt soittaa kun kerran, mutta sekin meni vastaajaan.

"Hei tavattaisko tänään illalla vaikka?" Sakke ehdotti.

"Joo, tuu mun luo vaikka syömään, aattelin vaan ettei mee taas ihan ryyppäämiseks tää homma." Niin me sovittiin ja nyt kokkaamaan.

snapshot_3a19120f_fa19665e

Hyvästelin mun ystävän Ellan ennen kuin Sakke tulis.

snapshot_3a19120f_ba1969cc

Pian ovikello soi ja ryntäsin avaamaan oven Sakelle. Se vaikutti hirveän totiselta. Onkohan kaikki ok?

snapshot_3a19120f_ba196a0e

Ilta meni jutellessa. Tein meille porsaankyljyksiä ja ne onnistuivat ihan hyvin.

snapshot_3a19120f_1a196a8d

Jotenkin me ajauduttiin pedin puolelle, no näin käy joskus.

snapshot_3a19120f_fa196c59

Päätin kirjoittaa kaiken tapahtuneen ylös, jos vaikka täytyisi joskus tarkistaa jotain. Se oli sellainen tapa jäänyt äitiltä. Hän kirjoitti kaiken hänen ja isän ensitapaamisesta minun pottareissuihin. Välillä oli mukava lukea, mitä vaikka vuosi sitten oli tullut tehtyä.

snapshot_3a19120f_1a196cd8

Sakesta ei taaskaan kuulunut vajaaseen viikkoon mitään. Olin jo tottunut siihen. Vietin paljon aikaa Markon kanssa. Hän taisi vain ottaa sen eri tavalla kuin minä.

snapshot_3a19120f_1a196f39

En edes tiedä miksi en itse sitä huomannut, mutta olin tullut raskaaksi. Katkaisin yhteyden Markoon sanoen meneväni lomalle. Sakesta ei tarvinnut huolehtia, koska tämän puheluihin en vain vastannut.

snapshot_3a19120f_5a19710d

Mietin mitä tekisin asian kanssa. Tarkistin kirjasta, ja niihin aikoihin en ollut muiden kuin Saken kanssa. Hänen oli siis pakko olla isä, mutta silti en tuntenut mitään rakkautta tai muuta häneen. Olin ehkä vähän ihastunut, mutta en ehkä valmis jakamaan elämääni tämän kanssa.

snapshot_3a19120f_9a19714a

Oli viimein pakko vastata Sakelle. Raskaus oli edennyt jo sen verran, että hänen oli pakko tietää. Sovin tapaamisen illaksi. Piti vain keksiä joku sopiva asu peittämään tän vatsan. Olin silti hermostunut, mitä Sakke sanoisi. Miten hän reagoisi?

 

Siinä oli se osa. Pahoittelen mahdollisia kirjoitusvirheitä, koska joudun kirjoittamaan kaiken on-screen toiminnolla, koska osa näppäimistäni koki oikosulun, jonka takia kone oli korjauksessa. Ja vielä lopuksi

In memory:


snapshot_59f4063d_d9fd136a

Onnelliset vanhemmat.

snapshot_59f4063d_19fd1dc8

Rakkautta.

snapshot_59f4063d_f9fd2aff

Cami ja Teri. Pinkki pyjamainen on Teri ja harmaa Cami.

snapshot_59f4063d_d9fd2db9

Teri kasvettua.

snapshot_59f4063d_3a0ab8cf

Jaska, kuten muistatte...

snapshot_59f4063d_9a0f9cc6

Ja se rakkain! Lily! Kantaäitimme kaiken alulle pania.

Siinä oli kuvia, mitä en ikinä saanut laitettua, koska ne olivat "pilalle" menneitä otoksia, puhekuplat näkyy yms. Nyt sitten laitoin ne. Minulla on ikävä noita simejä! Ihan tippa linssissä, kun niitä ei enään ole. <3